Veelgestelde vragen
voor werkgevers

Veelgestelde vragen in de categorie:

Ontwikkelen kan vanuit diverse drijfveren, zo kan iemand de intrinsieke motivatie hebben omdat hij/zij een volgende stap wil maken. Maar soms is ontwikkelen ook gewoon noodzaak om bij te blijven met de tijd en de industrie. Door betrokken te blijven bij jouw medewerkers en goed inzichtelijk te hebben waar iemands kwaliteiten liggen, kun je een goed plan opstellen om ontwikkeling te stimuleren.
Ontwikkeling op de werkvloer is het verbeteren van de kennis, vaardigheden en competenties van je medewerkers, en daarmee hun capaciteiten. Het uiteindelijke doel is dat medewerkers gemotiveerd blijven en dat de kwaliteit en snelheid van het werk verbeteren.
Ontwikkeling stimuleren blijft lastig als er geen intrinsieke motivatie is om te verbeteren. Toch weten wij de minder welwillende medewerkers mee te krijgen door de positieve aspecten en gevolgen van ontwikkeling goed weer te geven. Als het puntje bij ’t paaltje komt heeft een medewerker er altijd profijt van om zich te ontwikkelen en dat laten wij ze inzien.
Er is niks mooier als je zelf al de behoefte voelt om te ontwikkelen, dan is de juiste motivatie namelijk al in huis. Maar ook dan kan het lastig zijn om dit proces niet uit het oog te verliezen door de drukte op de werkvloer. Door onze één-op-één coaching momenten weten we de aandacht op jouw ontwikkeling te leggen. Dan kunnen we met doelgerichte, kleine veranderingen de ontwikkelingen in gang zetten.
Ontwikkeling is niet ingekaderd, in alles wat we doen kunnen we immers handiger worden. Daarbij is ontwikkeling ook afhankelijk van de situatie, een advocaat zal andere competenties moeten/willen ontwikkelen dan een accountmanager. Waar onze kracht ligt is het in kaart brengen van iemands kwaliteiten en hoe we deze kunnen inzetten om, passend in de situatie, de ontwikkeling te stimuleren.