Na het afronden van haar master Strategic Human Resource Leadership aan de Radboud Universiteit in Nijmegen stond Sophie voor de vraag: ‘Wat nu?’. Wij zijn er ontzettend blij mee dat haar antwoord was: “Een carrièrestart maken bij Werkwijzer!”
Bij Werkwijzer is Sophie verantwoordelijk voor alle administratieve taken en staat ze onze uitzendkrachten te woord als er vragen zijn over bijvoorbeeld hun contract. Ze helpt onze recruiters door hen meer tijd te geven voor het werven en selecteren van de juiste kandidaten. Zit een kandidaat of klant met een HR-gerelateerde vraag, dan voorziet zij hen van een helder en snel antwoord. Zo wordt iedereen die met Werkwijzer werkt een beetje beter van Sophie!
“Waarom heb je voor Werkwijzer gekozen en niet voor een grotere corporate organisatie?”
Na mijn studie in HR was het tijd om de arbeidsmarkt op te gaan. Na jaren van theoretisch leren had ik echt behoefte aan een hands-on functie. Tijdens mijn zoektocht had ik gesprekken bij verschillende bedrijven, maar veel van die gesprekken voelden erg onpersoonlijk. Het leek vaak alsof ik de zoveelste sollicitant van die dag was. Toen ik bij Werkwijzer binnenstapte, was dat gevoel totaal anders. Ik merkte meteen de persoonlijke aandacht en betrokkenheid van iedereen die hier werkt. Na een prettig gesprek was het voor mij duidelijk: een lokaal bureau past veel beter bij wie ik ben dan een grote corporate organisatie, waar je vaak meer een nummertje bent. Wat ik ook zo leuk vind aan een lokaal bureau, is dat je direct ziet wat voor impact je hebt. Of het nu gaat om het ondersteunen van het team of een kandidaat helpen aan een baan, je krijgt alles van dichtbij mee.